AKTUALNOŚCI WYCIECZKI EDUKACYJNE

Rajd rowerowy do Lutoryża w ramach projektu „Znam moją okolicę”

Korzystając z ciepłej pogody wybraliśmy się na rajd rowerowy do Lutoryża. Mimo pozytywnych zapowiedzi pogodowych od samego początku z niepokojem patrzyliśmy w mocno zachmurzone niebo.  Wobec świetnej atmosfery panującej w grupie ten wątek szybko przestał komukolwiek przeszkadzać.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Pierwszym punktem na trasie zwiedzania Lutoryża stał się cmentarz parafialny, gdzie odwiedziliśmy mogiłę ks. Czesława Przystasia – wieloletniego proboszcza lutoryskiej parafii, patrona tutejszej szkoły podstawowej. Ksiądz Przystaś był inicjatorem wielu projektów budowlanych – m.in. budowy kościoła, czy plebani. Jego działania pośrednio przyczyniły się także do budowy nowej szkoły w Lutoryżu.

Podróżując dalej obejrzeliśmy z zewnątrz świątynię parafialną, która jako inicjatywa wspomnianego już ks. Czesława była kamieniem milowym w procesie usamodzielniania lutoryskiej parafii.

Po „atrakcjach” kulturalnych w harmonogramie naszego rajdu przyszła pora na chwilę relaksu, do czego wykorzystaliśmy plac zabaw znajdujący się przy szkole podstawowej.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ostatnim punktem na trasie naszego rajdu była kapliczka znajdująca się na byłym cmentarzu cholerycznym. Jej malownicze usytuowanie stało się dodatkową atrakcją kończącej się wspólnej wyprawy rowerowej.

W drodze powrotnej zdecydowaliśmy się na zmianę trasy, wybierając trudniejszy szlak, z którym wszyscy doskonale sobie poradzili.

Kolejny bardzo udany rajd za nami. Serdecznie zapraszamy na kolejne wciąż wahających się. Specjalne podziękowania dla Pana Piotra za fachową opiekę.