AKTUALNOŚCI INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROJEKTY EDUKACYJNE

MYŚLĘ!-DZIAŁAM!-ODKRYWAM! – PODSUMOWANIE PROJEKTU

„Przekonać – nieprzekonanych,
zainteresować – niezainteresowanych,
przekonanym i zainteresowanym dodać skrzydeł”

W Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Mogielnicy od 15 września do 15 grudnia realizowany był projekt edukacyjny Myślę!-Działam!-Odkrywam! w całości sfinansowany przez fundację mBanku.

W przestrzeni edukacyjnej istnieje wiele ciekawych metod i form nauczania / uczenia się oraz narzędzi, które pozwalają sprawić, że nauczanie staje się przyjazne mózgowi a korzystanie ze zdobyczy neurodydaktyki wzmacnia motywację dzieci do podejmowania działań na rzecz wszechstronnego rozwoju. W ramach projektu Myślę!-Działam!-Odkrywam! prowadzone były zajęcia z wykorzystaniem platform edukacyjnych, symulacyjnych i strategicznych gier komputerowych oraz edukacyjnych gier planszowych.

Enigma to zajęcia, na których uczniowie rozwijali umiejętności logicznego myślenia i zdolności wyciągania trafnych wniosków rozwiązując nietypowe zadania i problemy w formie quizów, rebusów, krzyżówek, labiryntów, gier logicznych, szyfrów, sudoku, wykreślanek oraz tworząc webquesty. O zaletach stosowania w procesie nauczania gier planszowych, symulacyjnych i strategicznych gier komputerowych nie trzeba uczniów (cyfrowych tubylców) przekonywać. Nauczanie poprzez granie to dla nich najbardziej efektywna forma uczenia się. Właśnie te zajęcia (grywalizacja) cieszyły się największą popularnością zwiększając motywację i stopień zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Kształtowanie umiejętności pracy według ustalonych reguł i zasad, rozwój koncentracji uwagi i spostrzegawczość, dążenie do samodzielnego rozwiązania problemu, umiejętność pracy w zespole, przyjmowanie odpowiedniej postawy wobec porażki i zwycięstwa, odkrywanie własnych mocnych stron to tylko niektóre z umiejętności, które uczniowie dzięki tym zajęciom nabywali.

Dla współczesnego młodego człowieka umiejętność programowania i kodowania jest bardzo ważna i potrzebna. Mając to na uwadze, w projekcie w tajniki programowania i kodowania wprowadzał uczniów robot Photon. Zadaniem robota było uczenie dzieci programowania poprzez mieszankę najnowszej technologii i storytellingu (sztuki świadomego budowania relacji, poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje słuchacza za pomocą opowieści „z życia wziętych” i metafor). W klimat projektu świetnie wpisywały się zajęcia z cyrkologii, które od lat z powodzeniem prowadzi Karolina Musiał.

Zwieńczeniem trzymiesięcznych działań projektowych były dwa gminne konkursy Super Gra 2017 (konkurs na autorską matematyczną grę planszową) oraz Super Umysł 2017 (konkurs wiedzy ogólnej z wykorzystaniem platform edukacyjnych, enigmy i Minecrafta). Uczniowie zaprezentowali wszechstronną wiedzę matematyczną, a efektywne i twórcze podejście do każdej konkurencji, dobre emocje oraz pozytywna rywalizacja dały świetne wyniki.

Zwycięzcami zostali:

W Gminnym Konkursie SUPER UMYSŁ 2017

I miejsce i tytuł Super Umysłu 2017 zdobył Piotr Włodyka ze Szkoły Podstawowej w Mogielnicy
II miejsce – Gabriel Róg ze Szkoły Podstawowej w Woli Zgłobieńskiej
III miejsce – Filip Siara ze Szkoły Podstawowej w Racławówce

W Gminnym Konkursie SUPER GRA 2017:
I miejsce – Julia Olejasz ze Szkoły Podstawowej w Boguchwale i Natan Jurgiełajtis ze Szkoły Podstawowej w Sulejówku
II miejsce – Kamila Bielenda i Julia Bielenda ze Szkoły Podstawowej w Boguchwale
III miejsce – Emilia Misiuda z Zespołu Szkół w Kielanówce i Zuzanna Rak ze Szkoły Podstawowej w Mogielnicy

Zajęcia projektowe prowadziła Marzena Bardzik (autorka i koordynator projektu) oraz Karolina Musiał.

Dziękujemy Fundacji mBanku oraz Stowarzyszeniu Współpracy i Rozwoju PROGRES z Mogielnicy za wsparcie naszych działań.

Zapraszamy także na
blog projektu http://mysledzialamodkrywam.blogspot.com
i stronę matematykaprzyjazna.pl

Loading

Powiązane wpisy