AKTUALNOŚCI WYCIECZKI EDUKACYJNE

Wycieczka do Krakowa w ramach programu „Poznaj Polskę”

14 czerwca uczniowie klas 1-3 wzięli udział w edukacyjnej wycieczce do Krakowa. Wyjazd został zorganizowany oraz dofinansowany w ramach ogłoszonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki programu „Poznaj Polskę”.

Kilka minut po godzinie siódmej ze szkolnego parkingu wyjechał autokar oraz bus, a w nich sześćdziesiąt dwoje żądnych przygód i dobrej zabawy dzieci.

Kraków przywitał nas zachmurzonym niebem i drobnym deszczem. Mimo to, wypatrując przez szyby naszych środków transportu pierwszych atrakcji miasta, nie mogliśmy się doczekać, aby móc je zobaczyć z bliska. Po dojechaniu na miejsce podzieliliśmy się na dwie grupy. Każda z grup, prowadzona przez sympatyczną panią przewodnik, wyruszyła na spacer po ulicach dawnej stolicy Polski. Pierwszy przystanek, podczas którego dzieciom została przybliżona historia powstawania budynku oraz życie jego niegdysiejszych mieszkańców, zrobiliśmy na dziedzińcu Zamku Królewskiego na Wawelu. Wędrując ulicami Krakowa podziwialiśmy m.in. Sukiennice i Kościół Mariacki. Jednak największą atrakcję stanowiło zwiedzanie Smoczej Jamy. Już samo pokonanie kręconych, prowadzących w podziemia 136 schodów było wyzwaniem. Następnie przeszliśmy przez jaskinię, w której, jak głosi legenda, dawno, dawno temu żył smok wawelski. Na małych podróżnikach trasa zrobiła ogromne wrażenie. Z równie wielkim zafascynowaniem dzieci przyglądały się ziejącej ogniem rzeźbie smoka, która jest jednym z najbardziej znanych symboli miasta.

Podczas zwiedzania nie zabrakło także czasu wolnego na zakup pamiątek oraz na chwilę odpoczynku w trakcie wspólnego posiłku. Pierwszy etap naszego wyjazdu zakończyła degustacja pysznych lizaków zakupionych przez pana dyrektora w Najmniejszej na Świecie Fabryce Cukierków.

Następnie udaliśmy się do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema. Jest to park edukacyjny, pełen ciekawych eksponatów przybliżających prawa fizyki. Dzieci m.in. pokonywały labirynty, tworzyły tęczę, sprawdzały, jak szybko przemieszcza się dźwięk. Z przyjemnością i ogromnym zaangażowaniem oddawały się zabawie i nauce na świeżym powietrzu. Dzieci same wybierały instalacje, których mogły dotknąć i różnymi zmysłami doświadczać na sobie prawa natury. Poprzez samodzielne wykonywanie eksperymentów miały możliwość poszerzyć swoją wiedzę o otaczającym nas świecie.

Wycieczka przyniosła wszystkim wiele radości i uśmiechu. Była także piękną lekcją historii Polski.

Pomimo zmęczenia, w drodze powrotnej nikt nie zasnął. Uczniowie rozmawiali ze sobą, dzieląc się wrażeniami, cieszyli się z nabytych pamiątek i… coraz częściej pytali, czy jeszcze długo będziemy jechać. Przeżyliśmy wspaniałą przygodę, Kraków zachwycił wszystkich, jednak wiadomo – wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.