AKTUALNOŚCI WYCIECZKI EDUKACYJNE

Warszawa da się lubić…

Uczniowie naszej szkoły w dniach 20-21.05.2024 odbyli wycieczkę do stolicy naszego kraju, Warszawy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zobaczenia pięknej panoramy miasta z XXX piętra Pałacu Kultury i Nauki, a następnie razem z przewodnikiem opowiadającym historię miasta, ciekawostki związane ze zwiedzanymi miejscami oraz żarty, przeszliśmy przez Starówkę i mogliśmy zobaczyć Plac Zamkowy i Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta i usłyszeć legendę o spadającej szabli Zygmunta. Odwiedziliśmy Syrenkę w rynku i Młodego Powstańca przy murach obronnych z Barbakanem jak również Plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza. Emocje wywołała również wizyta  w Łazienkach – Parku i Pałacu na wodzie, gdyż oprócz ciekawostek historycznych mogliśmy na własne oczy zobaczyć wiewiórki, pawie z pięknymi ogonami przechadzające się po parku oraz największe w Polsce karpie, pływające w stawach na terenie Łazienek. Na koniec dnia była gratka dla fanów piłki nożnej czyli zwiedzanie stadionu PGE Narodowy. Mogliśmy doświadczyć wygody w fotelach vipowskich na trybunach i dla zawodników rezerwowych, odwiedzić szatnię, sale masażu i sale z wannami z lodem, który pomaga regenerować mięśnie po długich meczach oraz całe zaplecze potrzebne nie tylko podczas meczy, ale również innych imprez, które odbywają się w tym miejscu. Po intensywnym dniu udaliśmy się do hotelu na warszawskiej Pradze na wypoczynek. Dzień drugi to wizyta w Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy doświadczać różnych zagadnień z życia codziennego przez perspektywę fizyki, chemii czy różnych dziedzin nauki. Kolejnym punktem było Planetarium, w którym uczyliśmy się rozpoznawać gwiazdy i ich układ na niebie oraz zmiany związane z porami roku. Na koniec pyszny obiad i droga do domu. Wszyscy pełni wrażeń za słowami piosenki Skaldów możemy zaśpiewać „Warszawa da się lubić, można w niej serce zgubić…”.