AKTUALNOŚCI WYCIECZKI EDUKACYJNE

„Żywa” lekcja historii

UWAGA! Uwaga! Przeszedł! Koma trzy! Ktoś biegnie po schodach.Trzasnęły gdzieś drzwi. (…) Gdzieś z góry. Brzęczy, brzęczy, szumi i drży. I pękł Głucho w głąb Raz, dwa, trzy, Seria bomb.”

Antoni Słonimski – fragment wiersza „Alarm”

W takiej atmosferze schodziliśmy coraz głębiej do schronu atomowego Marysieńka w Rzeszowie. Zamiast uczyć się historii z podręczników, w czwartek 22 września 2022 doświadczaliśmy historii na własnej skórze eksplorując pomieszczenia i dotykając eksponatów kilka metrów pod ziemią (oraz pod dwiema warstwami betonu i ołowiu). Po zwiedzeniu bunkra, z wielką ulgą wyszliśmy z powrotem na świeże powietrze, a przed deszczem skryliśmy się w pojazdach bojowych, m.in. w czołgu, pojazdach opancerzonych oraz radiowozach pamiętających czasy milicji.

Równie atrakcyjną okazała się wizyta w Muzeum Techniki i Militariów w Rzeszowie. Tam, wśród mnóstwa pojazdów, odkryliśmy pasję motoryzacyjną chłopców z klasy 7 i 8 oraz ich ogromną wiedzę. Ostatnim punktem wyjazdu był poczęstunek i gra w kręgle. Podczas naszego wspólnego wyjazdu każdy znalazł coś dla siebie – moc atrakcji sprawiła, że wszyscy uczniowie klas 7 i 8 bawili się świetnie.

Serdecznie dziękujemy Panom Przewodnikom za poświęcony nam czas i za bezpłatne oprowadzanie po zabytkach. Wasza pasja jest godna podziwu!